torsdag 3 mars 2011

Scott Pilgrim vs. the World

gif animators
Jag fick en ny favoritfilm igår!
Om man är hemma och är sjuk är det bra att catcha up på lite filmtittande. Så det gjorde jag.
Scott Pilgrim vs. the World har jag velat se hur länge som helst nu. Och även om det ofta blir så för mig, att om jag har höga förväntningar på en film så blir jag nästan alltid besviken.
Detta var inte fallet denna gång. Det var verkligen en upplevelse att se denna film, från första sekunden med den dataspelsinspirerade Universalöppningen, till slutscenerna med Jason Schwartzman. Och Zeldamusiken! Älskar filmer som får en att känna sig smart och allmänbildad när man känner igen lite referenser här och där.
Så mitt tips till er är: Se Scott Pilgrim vs. the World!
Skärmavbild 2011-03-02 kl. 12.20.33

1 kommentar:

George Michael sa...

Den ska jag se!