tisdag 1 mars 2011

Flygplan och greker

IMG_3437
Fredagkväll var rätt jobbig. Jag skulle ju flyga till Finland och precis när jag hade åkt hemifrån så fick jag sms att flyget var en timme försenad, alltså skulle jag komma fram kl. 02 istället för 01 på natten. Det är ju kanske inte en så stor försening men med tanke på att min morbror skulle hämta mig från flygplatsen i Tammerfors så var det inte så kul.
Så jag åkte till flygplatsen i alla fall och gick vilse på Arlanda för att jag gick av vid fel terminal från Arlanda Express. Men det gjorde ingenting då jag ändå hade så mycket tid på mig. Men kul var det ju inte, att gå från andra änden av Arlanda till den andra. Det är en STOR flygplats.
Sedan gick jag och lämnade in väskan, gick genom säkerhetskontrollen, gick och tittade lite i affärerna på flygplatsen och gick sedan och satte mig vid gaten.
Nu var klockan lite efter 21 och planet skulle alltså gå kl. 23.40.
Det fanns någonslags reklam tvskärm för Samsung där som visade Svt1, så jag gick och satte mig vid den.
Då kom nästa sms från SAS där det stod att flyget skulle gå först kl 00.25. Jag jublade inombords.
Så jag satt där och surfade lite med Arlandas dyra Wifi och halvtittade på Skavlan.
Kl 22.00 började filmen Wedding Crashers, så jag la ner datorn i väskan och började titta på den istället.
Efter en stund kom en kille och satte sig bredvid mig. Så satt vi där bredvid varandra och tittade på film.
Men efter en stund började han prata med mig. Jag gillar inte att prata med främlingar. GILLAR INTE. Eller i alla fall inte när jag är övertrött och grinig. Men han var rätt trevlig ändå så det var helt okej. Bara att vi hade lite problem med att förstå varandra. Han var inte så jättebra på engelska och jag som blir nervös av att prata med främlingar började stamma lite och det var ingen bra kombination.
Han visade sig i alla fall komma från Grekland och han skulle göra någonslags jobb/delta i någon forskning på något ställe i Tammerfors. Han hade också lite svårt att förstå att jag var finsk men inte bodde i Finland och han frågade flera gånger var i Tammerfors jag bodde, fast jag redan förklarat att jag bodde i Stockholm och att jag skulle bo hos min mormor när jag åkte till Tammerfors.
När filmen var slut så fick vi gå in i planet efter en stund och där sov jag och när vi kom fram till Tammerfors så var klockan redan halv 3, men min morbror var ändå där för att hämta mig. Jag har en väldigt snäll morbror.

Inga kommentarer: