tisdag 5 april 2011

10e bilden: En bild på din favoritplats

17846_417736290415_857070415_10493518_108451_n
Jag har många favoritplatser men detta har blivit en på åtminstonde topp 5.
Min morbrors stuga i Finland, någonstans i skogen utanför Tammerfors. Det är så skönt att åka dit för man vet att man har en tid framför sig av bara avslappnande och umgänge med släktingar. Alla årstider är lika vackra. På sommaren kan man ligga i hängmattan och sola, springa ner till bryggan och hoppa i vattnet.
På vintern kan man sitta inne och värma sig vid brasan eller gå ner till isen och åka lite skridskor. Eller bada lite i utomhusvattenkaret och bara höra total tystnad kring sig.
Bilden är tagen på vintern på sjön deras stuga ligger vid. Och jag kan nästan känna lugnet man känner där. Ända tills jag hör bussen åker på gatan här utanför min lägenhet. Man kanske skulle flytta ut till landet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ännu vackrare på sommaren.
V